آموزش خیاطی و طراحی دوخت و معیارهای فردی


اگر دوست دارید طراح لباس و خیاط حرفه ای باشید و در بازار بتوانید فعالیت داشته باشید  به شما پیشنهاد می کنیم که این مطلب را بخوانید.

طراحی لباس و آموزش خیاطی شغلی پیچیده و در عین حال زیبا است.

ظرافت های این شغل بر هیچ کس پوشیده نیست و کافی است که شما این ظرافت ها و موارد را درک و رعایت کنید به طراح لباس حرفه ای تبدیل می شوید.

اگر شما از هواداران صنعت فشن و مد هستید و فستیوال ها و جشنواره های سالانه مد در جهان را دنبال می کنید و از طراحان لباس مشهور ایده و الگو می گیرید و دوست دارید از طراحان موفق باشید به شما می گوییم که راهی طولانی را باید طی کنید و برای این منظور می توانید از راهنمایی های زیر پیروی کنید.

 

- بالا بردن مهارت در طراحی و نقاشی

 

یکی از فاکتورهای مهم برای طراحان لباس میزان مهارت آنها در نقاشی و طراحی است.

باید قدرت طراحی هر نوع لباسی اعم از شلوار، پیراهن، بلوز و ... را داشته باشید

ارتقا این مهارت بزرگترین توانایی شما در این راه است.

 

- شناخت انواع پارچه ها، بافت و رنگ آنها

 

برای طراحی هر چه بهتر باید انواع پارچه ها را بشناسید و از رنگ و طرح آنها به خوبی اطلاع داشته باشید.

درک مناسب از رنگ و بافت پارچه از لزومات اصلی این شغل است

این اطلاعات در زمانیکه شما می خواهید بدانید که طرح با چه پارچه ای مناسب تر است نیاز می شود.

بافت و طرح پارچه در زیبایی شناسی اندام بسیار موثر است چرا که با استفاده از رنگ و بافت می توانید بعد از دوخت در بزرگ یا کوچک تر شدن اندام تاثیر گذار باشد.

 

- ارتقا توانمندی های بصری

از مهمترین ویژگی های طراحان، توانمندی های بصری آنهاست

این توان را باید در تصویر سازی های مد و فشن به کار گیرند.

شبیه سازی انواع لباس و اندام از توانمندی های بصری طراحان است.

در نتیجه  تصویر سازی ذهنی و پیاده سازی آن شاهد شاهکار شما خواهیم بود

 

- دقت در جزئیات

ریز بینی و در نظر گرفتن جزئیات خصوصیتی عالی برای هر فرد است و این خصوصیت در طراحی لباس از واجبات است.

ظریف کاری، دوخت وگلدوزی و یراق دوزی و .... در اکثر لباس ها وجود دارد و اگر به جزییات توجه نکنید طراح موفقی نخواهید شد

 

 - همکاری تیمی

تمام طراحان لباس معروف جهان توانایی بالا در همکاری های تیمی دارند.

قابلیت ارتباطات گشترده تیمی امتیازی بالا برای طراحان لباس و کمک می کند تا لباسی هر چه زیباتر با کمک تیم کاریتان طراحی کنید.

 

- درک بازار مد و خواسته های روز

برای این منظور باید درک صحیح و عمیقی از کسب و کار و بازار هدف داشته باشید

شناخت نیازهای مردم و هدف طراحی شما یکی از عامل های فروش شما است.

دقت داشته باشید که طراحی و دوخت لباس باید متناسب با بازار هدف و نیازهای متقاضیان باشد و در صورت عدم شناخت از بازار و بدون بازاریابی مناسب نمی توانید جایگاهی را در این عرصه داشته باشید.

 

- دقت به مد روز و دنبال کردن فستیوال های فشن و مد

ترند مد از مسائلی که هر طراحی باید به آن توجه ویزه داشته باشد.

سلیقه بازار و افراد بر اساس مد سال و روز است و این سلیقه مداوم در حال حرکت از شکلی به شکل دیگر است

طراحی شما باید با این حرکت و سلیقه همخوانی داشته باشد

توجه به جشنواره های مد سالانه می تواند کمک شایانی برای شما داشته باشد.

- روحیه رقابتی داشته باشید

اگر می خواهید در بازار فعالیت کنید و مطابق با مد و سلیقه مردم پیش بروید باید توانایی رقابت صحیح را داشته باشید.

 

 

زیبایی لباس به سه فاکتور اصلی بستگی دارد زیبایی بصری، زیبایی ذاتی و زیبایی تکمیلی

زیبایی بصری همان رنگبندی، طراحی مدل، انتخاب و ترکیب پارچه است

زیبایی ذاتی به معنای این است که طراح لباس عیوب اندام فرد را در نظر گرفته و لباسی طراحی کند تا تمامی ایرادات اندامی را پوشش دهد و خوش اندامی را به صاحب لباس اهدا کند.

نقاشی، چاپ روی پارچه، دوخت ها تزیینی، انواع دکمه و یراق ها و .... همه برای منحصر به فرد کردن لباس توسط طراح به کار می رود زیبایی تکمیلی می نامیم.

طراح لباس با در نظر گرفتن زیبایی و کیفیت آن می بایست لباسی که می دوزد قابل رقابت در بازار و مقرون به صرفه باشد.

طراحان لباس در دو سطح کاری انجام می شود یکی رویکردی با تولید انبوه و برندسازی و دیگری تک دوزی یا تعداد پایین بمنظور کارگاه های شخصی و مزون ها

در هر کدام از این دو حیطه که می خواهید کار کنید موفق باشید

برای اطلاعات بیشتر درباره مد، طراحی لباس و آموزش خیاطی سایت زیر را ببینید:

 https://tarahilebas.com/Course11.aspx

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ