چرا زبان آلمانی بیاموزیم؟

زبان آلماني، زباني بين المللي و فراگير است و به عنوان زبان اول يا دوم بيش از 185 ميليون نفر در دنيا به کار مي رود. زبان آلماني يکي از مهمترين زبان هاي علمي، محاوره اي و فرهنگي دنياست.
در حال حاضر زبان آلماني، به عنوان زبان رسمي آلمان، اتريش و ليختن اشتاين است و بخش هايي از سوئيس، شمال ايتاليا، شرق بلژيک و شرق فرانسه زبان آلماني را زبان دوم خود مي دانند.
بسياري از نويسندگان بزرگ و مطرح دنيا مانند گوته، شيلر، برشت و ... آلماني بوده اند و خواندن نسخه اصلي آثارشان که به زبان آلماني است خالي از لطف نمي باشد.
همچنين از نظر مقالات علمي آلمان در رتبه دوم قرار دارد و بيش از 28 درصد مقالات و کتب علمي دنيا به زبان آلماني است.

ضرورت مکالمه به زبان آلماني در کشور آلمان
يکي از کشورهاي اروپايي که اين روزها متقاضيان زيادي براي سفر و به خصوص براي ادامه تحصيل دارد، کشور آلمان است. چرا که اين کشور از نظر صنعت و علم بسيار قوي و دقيق است. تعدادي از افراد هم قصد مهاجرت به آلمان براي زندگي دائم و يا کار در آلمان را دارند. از آنجايي که زبان رسمي کشور آلمان، زبان آلماني است بنابراين براي اينکه بتوانيد بهتر و راحت تر با مردم کشور آلمان ارتباط برقرار نماييد و از سفر و اقامت خود در آلمان بيشتر لذت ببريد، بهتر است با زبان آلماني آشنا شويد و زبان آلماني را همانند زبان انگليسي فرا بگيريد.